لا اله الا الله ، محمد رسول الل

Lafaz tauhid dan lafaz selamat tinggal terbaik.

Kita selalu fikir masa depan, tapi kita lupa akan 'hari esok'. "..dan hendaklah setiap diri memperhatikan apa sahaja yg telah dilakukan utk hari esok (akhirat).." - [al-Hasyr 59:18-19]

Tuesday, November 30, 2010

DARI MANA PERKONGSIAN ITU??

''Berkongsilah sesuatu yang telah memberi manafaat kepada diri saudara dan tahanlah dahulu utk berkongsi sesuatu yg belum dapat memberikan manafaat kepada saudara. Berkongsi sesuatu yg telah memberi manfaat kpd saudara merupakan perkongsian dari jiwa. Namun berkongsi sesuatu yang belum memberikan manafaat kpd saudara merupakan perkongsian dari fikiran''

 

bismilahirahmanirahim...

assalamualaikum wbt.. selamat pagi kepada sahabat sekalian .Dia harap hari ini adalah lebih dari semalam. Alhamdulillah ya sahabat sekalian.Bersyukur kehadrat ilahi dengan limpah kurniaNya kita masih dapat hidup di atas muka bumi ini. Alhamdulillah terima kasih Allah. Sahabat sekalian, mari kita lihat tentang apa yang di maksudkan dengan perkara yang ingin di sampaikan di atas. Sebenarnya ini khas buat diri yang lemah lagi hina ini.

Perkongsian tu baik wahai saudara,sahabat dan teman sekalian.Namun apakah perkongsian itu lahir dari jiwa? jika bukan dari jiwa ianya hanya sekadar dari buah fikiran.Iaitu kita sendiri tidak dapat rasai namun ingin berkongsi sesuatu itu. Saudara,sahabat dan teman sekalian.. di blog ini segala perkongsian ini adalah dari pengalaman diri ini. Jika post sebelum ini ana ada menyatakan bahawa kita hendaklah berserah dengan rasa CINTA kita kepada Allah . InsyaAllah kita akan temui nikmat kemanisan itu. Satu perasaan yang lahir dalam jiwa yang tidak mampu kita sekadar ucapkan dengan kata kata. 

Cubalah jika kalian tidak percaya.Cubalah kita letakkan Allah yang utama dalam hidup kita. Maknanya, walau apapun berlaku dalam hidup kita tidak berjalan dengan apa yang kita rancangkan yang kita harapkan namun ingatlah kita bahawa Allah lebih mengetahui dan rencana Allah itulah yang terbaik untuk kita. Yakinlah dalam diri kita bahawa segala yang berlaku merupakan ujian Allah kepada kita. Di mana kita bawak perasaan ketika kita menghadapi masalah ,menghadapi sesutu hal itu.MasyaAllah. Allah lebih mengetahui. Cukup dulu buat kali ini.Post akan datang akan ana kongsikan bagaimana perasaan apabila kita berkomunikasi dengan Allah.Sungguh menajubkan! Terima kasih Allah kerana sedarkan aku tentang betapa agungNya diriMu. 

Terima kasih Allah kerana bagi aku pengalaman yang mematangkan aku yang membuatkan aku lebih memikirkan kebesaranMu setiap hari. Membuatkan aku ingin selalu berada dekatMu. Kaulah tempat ku bersandar,tempat ku mengadu,tempat ku mengharap,tempat ku berlindung.Betapa baiknya diriMu membuatkan aku sering mengalir air mata.terima kasih ya Allah.Alangkah baiknya ya Allah jika semua hambaMu mengetahui akan hal ini.Sentiasa ingin dekat denganMu.Kekalkan perasaan ini padaku ya Allah. Tidak ku harap CINTA lain selain CINTA kepadaMu. 


InsyaAllah, akan ana sambungkan dengan perkongsian yang telah ana lalui sendiri.insyaAllah.


Akhir kata cintailah Allah.Itulah cinta teragung.

ingatlah tiada perkongsian yang lebih bermakna selain perkongsian yang telah kita sendiri alami.Subhanallah.

No comments:

Post a Comment