لا اله الا الله ، محمد رسول الل

Lafaz tauhid dan lafaz selamat tinggal terbaik.

Kita selalu fikir masa depan, tapi kita lupa akan 'hari esok'. "..dan hendaklah setiap diri memperhatikan apa sahaja yg telah dilakukan utk hari esok (akhirat).." - [al-Hasyr 59:18-19]

Tuesday, November 30, 2010

baby baru (^_^) alhamdulilah

Bismilahirahmanirahim.

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah baru sahaja lepas menikmati sarapan bagi .Terima kasih ya Allah .Segala galanya dari Mu ya Allah. Hari ni hari pertama ketiadaan ibu ana di sisi. So pagi tadi ana masak nasi goreng nyum2 bestt jugak hehe.Nasi goreng ikan masin. Baru sehari ibu ana pergi ke KL terasa rindu yang teramat sangat. Nasib baiklah pagi2 tadi dah dengar suaranya. ;)

1dec pada pukul 7:52 pagi
ana dapat massage dari abang ana yang no 2. Katanya isterinya sudah di masukkan ke lobor room dekat hospital Bangsar. Wah, alhamdulillah mungkin tak lama lagi makin bertambah lah anak buah ana ye. ^^ seronoknya....

1dec pada pukul 9:24 pagi
ana dapat lagi massage dari abang ana. Alhamdulillah anaknya telah selamat di lahirkan. Bayi perempuan seberat 2.5kg. Jadi kelima lima anak buah ana semuanya perempuan. Ana doakan mereka menjadi seorang muslimah solehah  apabila besar nanti insyaAllah.Sahabat sekalian doakan lah juga ya :)


Ana doakan semoga segalanya di permudahkan...di berkati dan di rahmati Allah. Semoga bayi ini akan berjuang menegakkan islam satu hari nanti.

miss tepung komak berkomunikasi ::

''Ya Allah,betapa baiknya perancangan Mu ya Allah. Sesungguhnya pengetahuanku terbatas tapi tidak pada pengetahuan Mu ya Allah. ya Allah kalau bukan kerana nenek ku sakit tenat tentu ibuku tidak pergi ke KL semalam.dalam waktu yang sangat pantas . Dan harini kau telah mengizinkan kelahiran bayi abangku setelah tibanya ibuku di sana. Ya Allah betapa baiknya perancangan Mu ya Allah dalam meletakkan sesuatu hal itu. Dan semua itu sesekali tidak akan berlaku tanpa izin Mu ya Allah. Subhanallah. '' Jika engkau inginkan sesuatu perkara itu terjadi maka terjadilah Ia. Begitulah juga sebaliknya.

Sahabat sekalian mari lah kita renung sejenak. Fikirkan sejenak apa yang berlaku di sekeliling kita sekarang,apa yang terjadi dalam hidup kita sekarang. Apakah mungkin semua itu berlaku tanpa izin Allah? TIDAK  wahai sahabatku sekalian.Segalanya tidak akan berlaku tanpa izin Allah. sedarilah bahawasanya Allah lah sebaik baik perancang MasyaAllah. Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..!


insyaAllah wahai sahabat sekalian ada umur yang panjang di izinkan Allah, ana teringin nak coretkan tentang bertemu dan berpisah kerana Allah. Segala apa yang kita miliki sekarang semuanya adalah pinjaman. Dan apabila tiba masanya ..kita kena serahkan kembali kepada pemilik sebenar iaitu ALLAH maha pencipta. Yang memiliki segala keagungan di muka bumi ini. Masya Allah...

No comments:

Post a Comment